http://inspiredbydave.blogspot.se/search/label/Om%20mig

söndag 14 december 2014

Härlig vistelse på Teneriffa med DS Trademark

 
Efter ungefär en veckans reflektion kvarstår en väldigt stor uppskattning och tacksamhet efter ett par dagar med DS Trademark i London och på Teneriffa. Jag har sedan utbildningen på DS Trademark/DS Personal Training School haft en väldigt bra och utvecklande dialog med grundaren tillika inspiratören David Samuyiwa. Vi har stöttat och hjälpt varandra i många situationer där uppskattningen och tacksamheten har växt fram till något ömsesidigt. Davids tacksamhet och förtroende för mig och det jag gör visade sig genom ett telefonsamtal för ca 3 månader sedan då han ringde och just frågade om jag ville följa med DS gänget till London och Teneriffa. För mig var det självskrivet att försöka få till det och följa med.

Vi spenderade första dagen och natten i London där det blev en heldag med både vandring, tunnelbana och taxiåkande i den något regniga men mycket trevliga staden. Höjdpunkten av inspiration i London var att få träffa en gammal vän till David, även bärandes på meriten som Madonnas före detta personliga tränare under stora delar av hennes storhetstid. Det var bara att lyssna och ta åt sig av det han hade att förmedla.
 

Efter en natt på hotell blev det tidig avfärd mot Teneriffa. Väl på plats och vid ankomst till hotellet insåg vi läget på denna anläggning uppe i bergen. Jag tror vi alla häpnades av utsikten som Aparthotel Panoramica levererade, helt klart utöver det vanliga.
 
Fantastisk utsikt att vakna upp till varje morgon


Med ca 25 grader tog vi plats varje morgon vid ett av borden på bilden och åt vår frukostbuffe
 
Vistelsen på Teneriffa blev till något unikt där jag har sällskapet att tacka för detta. David, Isak och Daniel ansvarade för många skratt där min tre vänner alla bidrog till en klockren vistelse. Ytterligare en person i detta var Andy Diaz, en vän till David och en före detta tio kampare i spanska landslaget med den fina erfarenheten i form av ett kval till OS. Andy har sin egen Personal Training Studio på Teneriffa med en hel del nöjda kunder som vi fick träffa i samband med ett skönt och intensivt träningspass, givetvis lett av Andy själv. Det var stationsträning som var passet för dagen och som avslutades med ett gäng intervaller på ca 100 m.
 
Något jag blev väldigt rörd över var att en kille vid namn Guillermo var del i gruppen. En kille som för ett par år sedan var med om en otäck olycka där han idag har begränsad rörlighet och syn tillsammans med en hjärnskada. Andy har tagit emot Guillermo med öppna armar där denna inspirerande unga kille har gjort framsteg efter framsteg. Man blir då påmind om att ens egna "krämpor" och skador kanske bör hanteras med en hel del eftertanke och ödmjukhet.
 
Inspiratören Guillermo som står i mitten med vit t-shirt.

Nöjda efter den genomförda stationsträningen, och i väntan på tuffa intervaller
Förutom träningen med Andy såg David även till att vi hade ett fint gym och spa att ta oss till, där det också blev ett par timmar varje dag. 
 
Andy var också med oss på kvällarna då vi fick ta del av helt otroliga måltider på restauranger på ön med omkring 1 miljon invånare. Jag personligen har aldrig någonsin ätit så gott som vi gjorde där. Favoriterna var kanske inte så överraskande oxfilé, men där de för mig mer överraskande favoriterna var oxsvans och griskind.
 
Eftersom David själv varit sprinter i engelska landslaget passade vi även på att åka till den träningsanläggning där han spenderade stor del av sin träning. Väldigt inspirerande och säkerligen väldigt nostalgiskt för honom att visa oss detta, även om han själv relativt ofta återvänder till denna fina ö.
 
Åtskilliga timmar för David och Andy på denna anläggning som också var grund för de framgångar som de skapade

Goda vänner där det var lätt att tyda deras uppskattningen att ses igen










 
Förutom det fina sällskapet av alla inblandade vill jag rikta ett stort och ödmjukt tack till David för denna upplevelse. Detta är absolut en av anledningarna till att hålla motivation och inspiration uppe i en tillvaro som för mig just nu kan vara något tung av olika anledningar.
 
Jag ser fram emot fortsatt kontakt och arbete med DS, dels på kommande events men också genom att agera ambassadör för den fina verksamhet som företaget driver och för de fina individerna inom det.
 
 
/"Dave"





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar