http://inspiredbydave.blogspot.se/search/label/Om%20mig

söndag 16 november 2014

Från något stort till något ännu större



Under förra helgen hade jag förmånen att på Allt för Hälsan mässan ett par timmar representera en av mina sponsorer Tullinge Hälsokälla. Möjligheten att få jobba tillsammans och få hjälp av människor som står för en filosofi jag själv bär på känns både tryggt och inspirerande. Jag fick träffa på individer i montern bärandes på massor av kunskap, något jag ser fram emot att få ta del av i större utsträckning i framtiden.

Den jag arbetar närmast med på THK är ändå Anna Ericson, ägare och från början personen bakom THK och verksamheten som bedrivs där. Jag har tidigare berättat hur jag efter en workshop kopplat till foamrollers imponerades över hennes sätt att leverera den kunskap hon visade på där. Kunskapen har hon bara fortsatt att visa på under de träningssessioner vi haft på THK.

När jag under mässans öppnande kl.10.00 på söndagen klev in som utställare för THK visste jag inte riktigt vad Anna hade i åtanke för mig. Nu anade jag lite att det kunde ske, att jag skulle få kämpa mig igenom ett pass där i montern, varpå jag såg till att ta med mig träningskläder. Och mycket riktigt blev så fallet.

Anna som vägleder mig på ett mycket professionellt sätt.
 
Med stort fokus på "rätt" muskler är en för ögat relativt enkel övning en av de svåraste att kontrollera

Väl under passet var det bara jag och min PT på bilden. Fokus är något kritiskt i utförandet av samtliga övningar.
 
 




Väldigt inspirerande att få ett utifrån perspektiv och se Anna arbeta och vägleda andra.

 

 

Det redskap som jag är bekant med är Pilates Reformern. Jag fick även vara aktiv med många av de andra redskapen också vilket var en trevlig erfarenhet. Maria som vägledde mig under det ca45 minuters långa passet menade på att hon såg lyckan i mina ögon när jag "kände" syftet med respektive övning hon lät mig genomföra. Jag kan säga att det var precis det jag kände under utförandet av övningarna. Syftet jag nämner är rörelse och vad jag kallar styrka under kontroll. Jag kommer gå in på detta mer när jag fått uppleva och samlat på mig lite erfarenhet i det jag inlett med THK :)

(Stor tack till Anthony, arbetandes på Tullinge Hälsokälla och duktig fotograf, som stod för samtliga av dessa fina bilder ovan)


FitnessFestivalen

 Nästa anhalt är från ett stort event som Allt för Hälsan faktiskt var, till något ännu större i form av FitnessFestivalen i Göteborg. Under denna helg kommer min sponsor Olimp finnas tillgängliga, återigen med en gedigen monter där en del utgör Olimp Sport Nutrition och den andra är kommer att vara kopplad till Olimps unika klädkollektion Live & Fight.

Ytterligare ett företag som jag uppskattar kommer vara på plats är DS Trademark. Jag kommer att vara på plats i Olimps monter och jag hoppas även på att någon av dagarna kunna vara del av DS monter för att leverera buskapet kring verksamheter dom står för.

Hoppas vi ses på FitnessFestivalen som detta år firar 10 års jubileum!
 
/"Dave"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar