http://inspiredbydave.blogspot.se/search/label/Om%20mig

lördag 11 oktober 2014

Lördagens bestyr


Då min dotter sovit över hos sin kompis, och dessutom spenderat dagen där gavs det utrymme för mig till en väldigt aktiv lördag med fokus på mig själv. Det kan ibland vara skönt med dessa dagar, hur mycket jag än älskar min dotter. Jag vet inte hur många av Er känner, men jag ser att jag blir en bättre förälder i att dessa dagar kommer lite då och då. Och jag har inga problem att uttrycka och vara ärlig med detta :)

Dagen började med att åka till gymmet tidig morgon för ett bröst och triceps pass. Inplanerat hade jag sedan ett besök till en av mina nya samarbetspartners, Tullinge Hälsokälla. Här väntade lite av en introduktion till något som jag är övertygad kommer att hjälpa mig inom tre väldigt avgörande områden för att min kropp ska orka med och få vara hel under denna tuffa resa mot Men´s Physique 2015.

Introduktionen innefattade Pilates och ett redskap som i sig kommer att ge mig nya utmaningar att hantera. Redan på introduktionen idag fick jag lite prov på vad som komma skall, då det handlar om att arbeta med muskler som jag normalt sett inte tar in i min träning på gymmet. Anna Ericson som driver Tullinge Hälsokälla kommer att vägleda mig i detta, där hon idag uttryckte sig i stil med att, "Nästa år David, då ska jag ha Dig som visningsperson på mässan Allt För Hälsan när vi presenterar denna och hur man kan arbeta med den". Och just "denna" är den ni ser nedan...

Jag kommer med tiden låta er se hur Anna får mig att arbeta med Pilates Reformer, som den heter.
Rörlighet och kontroll är något som Pilates Reformer absolut kommer att hjälpa mig med.
 
 
 
Allt för hälsan
 
Detta är en mässa, precis somt det låter, där allt för hälsan innefattas. Plats för denna mässa är Stockholmsmässan i Älvsjö med en gedigen lista av utställare som går att läsa på hemsidan, däribland Tullinge Hälsokälla. Jag hoppas att jag kommer kunna vara på plats någon av dessa dagar som den äger rum, 6-9 november.
 
Målet är alltså att Tullinge Hälsokälla kommer att vara på plats även nästa år, och det är då jag har som mål att kunna agera person där Anna visar besökarna hur vi arbetar med denna.

Tullinge Hälsokälla kommer att befinna sig i monter B09:20 (se orange markering).

 
Jag tror väldigt mycket på det samarbete som inletts och att jag tillsammans med Anna kommer att lära mig otroligt mycket kring rörelse och kroppskontroll. Vi talade lite kring Pilates där Anna gärna tar upp Joseph Pilates tankar kring kroppen och hälsan, något jag mycket gärna fördjupar mig i så småningom.
 
Studier visar på att du med en bättre hållning ökar chanserna till ett längre liv, och det är just hållningen som utgör fokus när vi talar om styrka, rörelse och kontroll inom Pilates. Det är ett långsiktigt arbete som tar tid att jobba med, men jag har väldigt stort förtroende för att detta kommer att hjälpa mig i mitt sätt att arbeta med kroppen och att det kommer att förebygga och minimera uppkomsten av skador vilket också är en av grundtankarna med att utöva Pilates.
 
Jag kan lägga till att jag avslutade dagen med ett benpass, så som sagt, en väldigt aktiv dag idag :)
 
/"Dave"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar