http://inspiredbydave.blogspot.se/search/label/Om%20mig

torsdag 17 juli 2014

Vistelse i Oskarhamn, träning på OKSK och snabbvisit till Kalmar för ett mycket inspirerande möte


Väl hemma i Stockholm ser jag tillbaka på en trevlig vistelse i Oskarshamn där huvudtanken med resan var att besöka min kära mor. Hon har tillsammans med sin man där en vad jag skulle vilja kalla, lite smått magisk strandtomt. Nu är jag ingen person som uppskattar att befinna mig varken i eller på vattnet, men får jag chans att sitta vid sidan av vattnet är det för mig en av de bästa platserna att finna lugnet och hämta energi. För att inte tala om min dotter Nova som älskar att vara på tomtens brygga och strand och med hjälp av håven fånga maneter och småfiskar som sedan får återvända till vattnet och sitt hem.



















Oskarshamns kraftsportklubb

OKSK, är det gym som jag tidigare kallat landets mest personliga gym. En av de personer, tillsammans med ett par andra så kallade eldsjälar, som driver detta gym är en Team Olimp kollega. Denna person Niclas Strömqvist som även agerar vice ordförande i SKKF, Svenska Kroppskulturförbundet. SKKF:s hemsida som förövrigt är informationsrik när det kommer till dig som tävlar, har tävlat eller ska tävla.

När jag ofta nämner detta gym som landets mest personliga gym, tänker jag främst på just Niclas, hans sätt att driva OKSK med en mer "Hardcore aktig" framtoning. Vikterna bär på ett antal års längre historia än många av de vikter vi ser på "flashiga" SATS gym runt om i landet. Men vikterna väger ju lika mycket för det, inte sant? Jag har inget emot SATS, men det finns en viss charm och det blir en välbehövlig kontrast när man besöker gym som OKSK när man annars ofta befinner sig på gym som riktar sig mot en mer "modern" miljö.




































 Ett stort tack till OKSK även denna gång för ett inspirerande och givande pass!

 
Dagsutflykt till Kalmar
 
Jag tror att många av er är bekanta med Fitnessmat på Facebook. Mannen bakom denna heter är Martin, en person som blivit till en god vän och inspiratör i allt han gör och visar genom hans framgångsrika sida. När Martin noterade att jag anlänt till Oskarshamn hintade han mig lite om att det bara är ca 45 min till Kalmar där han bor. Jag kunde inte låta bli att nappa på detta varpå det blev en tur för mig och Nova ut till Kattrumpans badplats för sol och bad för att sedan vandra vidare och avsluta med fika.
 
Jag och Martin har haft en hel del kontakt skriftligt, men i detta fall blev det till något annat personligt att mötas upp vid stranden och spendera dagen tillsammans. Jag och Nova med Martin och hans två grabbar. Och jag säger som Martin, och lite använder hans ord när det verkligen kändes som en vänskap som varat väldigt länge och kommer att vara länge till. Det ska bli intressant att följa hans fortsatta resa med Fitnessmat och allt annat han i framtiden tar sig an.
 
 
Hittade Fitness For Men i affären med Martins lyckade reportage riktat mycket till hans framgångar med Fitnessmat
Ett lyckat avslut på denna resa som jag känner inte kunde sluta på ett lämpligare sätt än att rent impulsivt åka iväg och träffa en av mina främsta förebilder och inspiratörer.

/"Dave"
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar