http://inspiredbydave.blogspot.se/search/label/Om%20mig

lördag 3 maj 2014

Ringside jämte "The Champ"



Gårdagskvällen bjöd på en riktigt trevlig tillställning i form av Bajen Rough House Boxningsgala i Eriksdalshallen med Hammarby som arrangör. Det är faschinerande att se dessa ungdomar och idrottare ta sig an sporten som dom gör. För även om just boxning inte hamnar på min topp 3 över sporter så kan det vara väldigt motiverade och inspirerande att se engagemanget runt omkring, en lyrisk publik i den nästan fullsatta Eriksdalshallen som manar på sina "Bajen fighters". Men det jag ändå ser mer än något annat är glöden och viljan i ögonen hos utövarna som med en stor självsäkerhet och tro på sig själva kliver upp i ringen. Även om utgången inte blir som de önskar så har de gått in med en inställning som utan tvekan ger de bästa förutsättningarna där inne i ringen.

I detta fall hade jag förmånen att dela tillställningen med goda vänner, men även en legendar i sammanhanget. George Scott var den som såg till att denna kväll blev möjlig. Det var utan tvekan inspirerande att byta ord med en svensk boxare som den 7:e oktober 1995 vann WBU-titeln med vinst över Rafael Ruelas och blev världsmästare i lättvikt. Scott har flera imponerande meriter såsom OS silver 1988 och fem raka SM guld innan han blev proffsboxare. Det finns således mycket erfarenhet och inspiration att ta del av hos denna man, även om det jag sysslar med är något helt annat.



George inleder galan med ett inspirerande tal, framförallt riktat till de tävlande

Det var med andra ord en riktigt lyckad tillställning, där jag lite vill tala om att oavsett sport/idrott så är det alltid samma saker som tar oss vidare mot våra mål, nämligen vilja, dedikation och hårt arbete. Det finns inget som heter tur i dessa fall. George gick inte genom sin karriär med tur, utan jag kan lova att de ingredienser jag nämner ovan var helt avgörande för hans framgångar. Denna kväll gick framgången med störst favör till Hammarby som vann över Göteborg All Stars med siffrorna 5-2. Men speakern var väldigt mån om att framgång under kvällen innefattade samtliga tävlande, oavsett vinst eller förlust. Enligt mig ett väldigt sunt och klokt förhållningssätt där alla som klev upp i ringen blev hyllade!

Tack till Dig George för att du möjliggjorde denna kväll med riktigt bra boxning från ringside. Och tack också till Dig Joel, en sann vän som tror på mig på vägen mot mina mål och i det jag gör!

/"Dave"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar