http://inspiredbydave.blogspot.se/search/label/Om%20mig

lördag 1 mars 2014

"Motivation speech"
























...eller bara lite tankar kring vart jag är på väg


Mycket av det jag gör i vardagen är kopplat till mitt mål att tävla 2015. Oavsett vart jag befinner mig har jag det alltid inom mig, tankarna på vart jag är på väg och hur jag på bästa sätt ska ta mig dit. Det måhända är en "klyscha" då vi ständigt hör att det finns inga genvägar... Dock är det en sak att säga och tänka detta, men det är en helt annan sak att sätta sig in i och leva i denna bubbla där "inga genvägar" blir ett förhållningssätt tillika faktum!

Därav tänker jag detta inlägg lite som en form uppdatering...i text (bilder kommer). Då jag sedan en tid tillbaka gjort mitt kostschema där jag ligger på överskott är det inte många (om ens något) tillfällen de senaste 6 veckorna som jag känt av hunger. För att få i mig de kalorier som jag räknat ut att jag behöver just nu delar jag upp dessa till 6-7 mål om dag, för att det passar mig bäst på detta sätt.

Samtliga ovanstående ord som går att tyda i bilden ovan är del i min vardag. Jag tror starkt på att om vi har vi målet, på ett eller annat sätt i åtanke...vad vi än gör och vart vi än är, så är chansen till framgång större än vi tror.

För min egen del innebär detta full fokus på träning samt kosthållning. Jag känner genom att bara befinna mig i denna bubbla är stor anledning till att jag de senaste 5-6 veckorna gått med ständig träningsvärk, i någon av kroppens alla muskler. På samma sätt som i jag gymmet tänker och fokuserar på den muskel som ska få maximal uppmärksamhet, tänker jag utanför gymmet på faktorer som där kommer att hjälpa mig i kampen mot mitt mål. Allt från näringstajming till sömn och vila...

Just nu ligger jag i fas med mina tankar kring vart jag bör vara där vikten är en riktlinje. Riktlinjen har för mig varit en kvalitativ viktuppgång på ca 1 kg/vecka där jag de senaste 8 veckorna gjort en ökning på 7 kg där min morgonvikt idag är lite drygt 87 kg. Jag har ett antal kilon till att gå upp där jag är väldigt beslutsam att göra detta på som jag talar om, på ett kvalitativt sätt. Jag ser fram emot att belysa mina tankar kopplat till kvalitativ viktuppgång och muskeltillväxt i ett kommande inlägg som jag väljer att benämna som "Clean bulk eller Cheat bulk". Håll utkik... :)

På återseende kära vänner!
 
/"Dave"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar