http://inspiredbydave.blogspot.se/search/label/Om%20mig

torsdag 20 mars 2014

Carbonox från Olimp




Det är inte en slump att jag ser profiler som IFBB Pro Denise Faith och Jerker "JJ" Johansson i  Team Olimp, tillika kollegor, tala om och hylla Carbonox. Jag har själv använt den under en period nu, före och efter pass, där mitt mål är muskeltillväxt. I skrivande stund läser jag på vågen av 88,6 kg som jag faktiskt inte vägt på 12 år då jag var del i Vallentuna BK och kval till Hockey Allsvenskan. Morgonvikten är visserligen något lägre, men jag känner ändå att mitt schemalagda kaloriöverskott gör att det onekligen går åt rätt håll på vägen mot Men´s Physique 2015. För att tydliggöra kring vikten låg jag för 9 veckor sedan, då jag gjorde mitt kostschema, på 82 kg vilket ger 0,73 kg/vecka. Jag är nöjd med utgången hittills, men det finns alltid saker att se över och finjusteringar att göra.... :)

Men för att komplettera Carbonox och "krydda på" dess effekt vilket jag personligen tycker om att göra, gör jag detta med Olimp AAKG Xplode. Jag har även upplevt bra effekt i att använda PWO:s som Redweiler och Beta-Alanine med Carbonox.

Blandningen kolhydrater är proportionerligt och noga komponerat för att i samband med träning tillgodose de fysiska processer som äger rum. Blandningen jag nämner grundar sig i kolhydrater med olika molekylstorlek - med andra ord långsamma kolhydrater i from av ismaltulos och den snabbare varianter av kolhydrater som glukos ger.

Något man tillfört i denna produkt är Vitamin B6 som bidrar till en mer gynnsam glykogenomsättning men framförallt ökar möjligheten att bibehålla den mentala skärpan. En ytterligare "ingrediens" som gör Carbonox så populär är L-arginin. Detta är en aminosyra som har den fina funktionen att vidga blodkärl för att gynna transport av näring och syre till muskeln.

Carbonox innehåller ej att förglömma ett stabilt mineral komplex vilket har många fina funktioner i samband med fysiska aktiviteter såsom vätskebalans från natrium, förhindra/lindra kramper i form av magnesium som dessutom är medverkande i proteinsyntesen och underhåller cellernas samt musklernas funktion.

Carbonox lämpar sig utmärkt för explosiva sporter som och för dig som befinner dig inom kroppsbyggning och vill bygga upp en bra fysik.


/"Dave"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar