http://inspiredbydave.blogspot.se/search/label/Om%20mig

måndag 31 mars 2014

Battle of Scandinavia och Men´s Physique

Under helgen som va var det Battle of Scandinavia i Alingsås. Jag tolkar genom olika medier som att det var en mycket lyckad tillställning, men att det var något fattigt med bilder från tävlingarna under evenemanget. Nu i efterhand har det på diverse forum kommit ut lite mer, där jag hämtar dessa från Iron, Sweat and Rock´n Roll by Dieseldoris & Slavdrivarn som jag följer väldigt noggrant. Denna sida levererar rapporter från tävlingar runt om i hela världen, och jag måste säga att dom gör det med stil. Även om jag inte kunde närvara så var mina Olimp kollegor Christofer Nober och Kristoffer Nilsson på plats med bl.a de nya och riktigt heta produkterna Massacra Episode 3 och BCAA Xplode Fruit Punch.

Vidare så intresserar denna gren, Men´s Physique, något extra då det är här jag har som mål att tävla nästa år. Jag tänkte att även ni genom bilderna kan få ta del av hur denna klass kan se ut. Men´s Physique är relativt nytt i Sverige, där intresset växer väldigt snabbt. Det är en imponerande fysik killarna visa upp där Law Shala i -178 cm klassen inte helt överraskande stod som vinnare.

Mens Physique -178 cm

1. Law Shala

2. Mohamed Ali
3. Pontus Koskelainen
4. Mohammed Baltaj
5. Jones Ahmad
6. Dennis Jönsson

Denna bilden nedan visar +178 cm klassen där jag kommer att hamna med mina 182 cm. Jag ser riktigt mycket fram emot mitt mål där resan redan börjat. Jag har väldigt långt kvar, men jag vet att jag har vilja och dedikation i det jag gör, och ofta brukar det räcka en bra bit. Vinnare i denna klass detta år var Dennis Karlsson, ett stort grattis till dig, men också till alla andra deltagare som slitit hårt på vägen att få stå på denna scen. 
 
Mens Physique +178 cm

1. Dennis Karlsson
2. Filip Andersson
3. Johan Stenman
4. Jacob Sumana
5. Jesper Jurell
6. Richard Susaeg



Sedan skulle jag för er som är intresserade vilja presentera lite vad Men´s Physique handlar om och hur detta moment går till. Detta ser jag görs på ett väldigt smidigt sätt genom en video som jag hämtat från Svenska Kroppskulturförbundets hemsida. En väldigt kort och enkel "genomgång":

/"Dave"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar