http://inspiredbydave.blogspot.se/search/label/Om%20mig

lördag 28 december 2013

Lite bilder från dagen med Protein Pow & Tasty Health!

Jag kom att tänka på att jag inte lagt upp bilder här från dagen då jag tillsammans med vännerna Johanna och Mahsa från DS Personal Training var på workshop hos Anna som har sidan Protein Pow och Sanna med bloggen Tasty Health. Nu efter ett par dagars "återhämtning" och vila under julhelgen känns det skönt att återkoppla och framförallt visa bilder från denna inspirerande dag som hölls av två otroligt inspirerande människor! :)

Jag tror vi räknade ihop oss till totalt 16 närvarande till denna workshop där vi började med att sätta oss i ett rum för lite av en presentation och genomgång av vad som väntade.

Från vänster: Johanna Rydberg, Mahsa Khatibi, Anna Sward, Sanna Backman och jag :)


En lite smånöjd Mahsa som nu även kan räkna in sig i Team Proteinbutiken!
Riktigt kul! :)


Anna går igenom ett par detaljer på tavlan
  med FULL uppmärksamhet från oss andra :)
 
 
Härliga Anna var inte rädd för att bjuda
på sig själv denna dag! :)

 
 Vi blev alla imponerade över "lyftet" på denna
proteinpizza ;) Ett alternativ på nyttig pizza
på proteinrik botten hittar ni här på Tasty Health.

Massor av olika varianter på egenkomponerade
proteinbars gjordes under dagen :)
 
Ett exempel på recept till dessa bars
hittar ni här på Protein Pow.

Proteincheesecake av hög klass, denna med blåbärssmak.
Liknande recept som detta kan ni också hitta på Protein Pow.
Magic! :)

 
Och denna med chokladsmak
(använd från 70% och uppåt, eller en sockerfri variant) 
 
Alla var vi förväntansfulla att få smaka det vi gjort :)

Sannas proteinmuffins med hallonsmak! Exempel på recept
på nyttiga protein muffins finns här på Tasty Health.

 
En blandad mix av individer slog sig ner vi bordet, somliga med erfarenhet av proteinbak och för andra var det ett helt nytt koncept för. Det jag ändå vill säga att vi alla kom fram till var att detta förhållningssätt till kosten är väldigt enkelt och väldigt gott. Det finns många alternativ för smaksättning och med lite experimenterande kommer du att komma fram till vad som passar just Dig :)
 
Det är svårt att utgöra höjpunkten/-erna för dagen. Men jag kan säga som så, att den första höjdpunkten var att bara få träffa Anna och Sanna. Absolut mina två främsta inspiratörer när det kommer till experimenterande med olika ingedienser i köket. Jag ser fram emot att ta upp detta desto mer nu!
 
Vill du hitta mer inspiration och tips kring hälsosammare bakvanor rekommenderar jag att du tar hjälp av Tasty Health och Protein Pow! Helt fantastiska sidor som på riktigt kan ändra ditt liv! :)
De båda finns självklart även på facebook:
 
&                                                                  Gå gärna in och gilla dessa sidor!
 
Hoppas ni alla haft en bra Jul helg! God fortsättning på detta år, och så önskar jag Er alla ett riktigt gott slut på 2013 :)
 
/"Dave"
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar