http://inspiredbydave.blogspot.se/search/label/Om%20mig

lördag 21 december 2013

Gissa vilken dag det är idag?

 


 
Just det! :) Det är idag dags för att träffa Sanna Backman som har den fantastiska bloggen Tasty Health och Anna Sward som är skapare av det enorma Protein Pow!
 
För min del började det med Sanna och Tasty Health där jag hittade en maffig dos inspiration till mitt eget tänk kring ett mer hälsosamt bakande. Jag vet inte om jag ska tolka mig själv som en "gotte-gris", men jag äter gärna något sött när helgen kommer. Dock så har jag inga större problem att hålla mig borta från socker och sötsaker när jag är inne i mina mer fokuserade perioder kring att försöka forma kroppen.
 
Då jag bara älskar choklad, men även jordnötssmör fastnade jag för dessa som Sanna la ut nyligen på bloggen och även via Tasty Health på facebook. Näringsvärde för dessa per bit är:
 
41 kcal
2 g protein
1 g kolhydrater
3 g fett
 

Dessa kommer jag garanterat göra till julafton och receptet på dessa go´bitar finns här --> http://www.tasty-health.se/2013/12/vanilla-peanut-butter-cups-och-andra.html
 
 

Efter all inspiration från Sanna fick jag även ta mer del av Annas Protein Pow. Jag hade hört talas om det förut, men var inte alls lika insatt i denna som jag var i Tasty Health. Idag tittar jag allt mer och oftare år Protein Pow som har sitt sätt att förmedla och inspirera till hälsosammare bak. Jag har inte gjort detta så mycket på sistone, men jag är övertygad om att det kommer att bli desto mer efter denna lördags lektion i proteinbak! :)

Och jag måste nästan säga att det bästa är att jag får göra det tillsammans med ett par vänner från DS Personal Training. Mahsa, Gourgen och Johanna, det ska bli riktigt kul att få göra detta med Er! Mahsa och Gourgen är fantastiska lärare på DS och Johanna har liksom jag genomfört sin utbildning på DS Personal Training. Men en sak Johanna har, som inte jag har är bland många andra fina priser, en EM titel i Muay-Thai! ;)
 
Jag tror ni förstår vad jag menar när jag själv tycker det är för bra för att vara sant att denna Cheesecake nedan erbjuder ett nyttigt innehåll. Det är självklart att allt bör ätas i rimliga mängder, men en "slice" av denna go´sak nedan innehåller imponerande:
 
130 kcal
13 g protein
5 g kolhydrater
6 g fett
 
 
 
Räkna med att bilder från dagen kommer postas från oss i Team DS. Ni kan även hålla utkik på Inspired by Dave på facebook för ett par möjliga "sneak peaks" ;) 
Ha en fin lördag vänner, det ska jag ha!
 
/"Dave"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar