http://inspiredbydave.blogspot.se/search/label/Om%20mig

torsdag 3 oktober 2013

På måndag händer det...


Nu är det som sagt inte många dagar kvar till jag sätter igång min utbildning på DS Personal Training School. Med ett samtal från en av lärarna på DS gjorde det sig ännu mer påtagligt att det är riktigt nära nu!

Mahsa var den person jag fick samtalet ifrån och hon har även välkomnat oss genom en grupp på Facebook för ett par dagar sedan, där vi som går utbildningen kan ta del av och se vilka andra personer som kommer att ingå i klassen. Lite lustigt tycker jag hur nyfikenheten tar vid, vilket i mitt fall gör att jag gärna kikar lite närmare på vilka som kommer att vara mina studiekamrater under tre veckor framöver.

Mahsa i ett kliniskt utförande

Jag har talat om hur gott jag hört om lärarna på DS och jag är riktigt nyfiken på att få ta del av dessa och se vilka sätt och metoder de har för att både skapa och plocka fram kunskap hos oss studenter. Varför jag är lite extra nyfiken utifrån detta perspektiv är antagligen för att jag själv arbetar i en miljö med syfte att lära ut. Fokus i det jag lär ut är att hos autistiska elever skapa progression i den fysiska, psykiska, sociala och emotionella utvecklingen. För att sammanfatta dessa punkter handlar det om att i så stor utsträckning som möjlighet skapa självständighet hos dessa individer. På samma sätt ser jag det jag nu kommer att inleda, en utbildning som kommer utveckla mina kunskaper att på ett mer kvalitativt sätt skapa självständighet i mitt hälsofrämjande arbete med andra personer.

Joseph Stone på bilderna ovan är ytterligare en av de populära lärarna på DS
 
Att genom ett praktiskt tillvägagångssätt i kombination med att det är lustfyllt har jag som erfarenhet att det är ett väldigt framgångsrikt sätt för inlärning. Så jag ser fram emot mycket roliga och lustfyllda tre veckor med teorin som står för grunden och praktiken för att befästa av det vi läser och samtalar kring!
 
Ni kommer att kunna följa mig och mina studiekamrater dagligen genom utbildningen med start på måndag. Jag ser tack vare DS Personal Traning School fram att emot chansen att kunna påverka och hjälpa min omgivning på ett mycket bättre sätt i framtiden...
 
/"Dave"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar