http://inspiredbydave.blogspot.se/search/label/Om%20mig

fredag 30 augusti 2013

Let´s give it a go!!




Del 1

Folk kan ofta ställa den klassiska frågan, "Men varför tränar du så mycket?". Tills för en tid sedan svarade jag lite som jag då kände, där den största andledningen helt enkelt var för att jag mår bra av det. En annan anledning var även för att jag intresserar mig väldigt mycket över hur man kan forma kroppen med hjälp av kost träning, för att inte glömma "vältajmad" vila. Tänker här både på att sova rätt och förmågan att känna av när kroppen behöver vila från träning.

Uppbyggnad är där jag är just nu, där jag laddar på med energi för ökad muskeltillväxt. Jag skulle vilja säga att jag är ganska beläst inom området och ganska bra koll på vad jag ska stoppa i mig, och när jag ska stoppa i mig det. Det gäller ändå att ha inställningen att det alltid finns saker att lära! Det jobbiga under denna period är att definitionen avtar allt mer. Det som tröstar är att volymen tilltar och att det går planenligt...

Bilderna visar på den förändring som skett över 25 dagar.


Frågar ni mig Nu gällande min träning, så har jag ytterligare ett skäl att fokusera på detta. Det jag kommer att lägga till i mitt svar nu, är att jag har ett mål att stå på scen och tävla. Rent fysiskt anser jag att det är en lång väg kvar och därför har jag satt mitt mål till 2015. Jag känner att jag är på god väg och att jag under ett par år nu på ett bra sätt lärt känna min kropp, hur den svarar på de olika alternativ jag erbjuder den.


Tack till...

...Maria Mollstedt! Hon har hjälpt mig lite kring vad jag behöver tänka på i samband med en tävlingssatsning. Rent praktiska saker som någon att tävla för, ett gym eller som i min drömvärld Team Olimp Sweden som Maria tillhör. Maria har en riktigt bra blogg som jag råder Er att titta närmare på. Full med inspiration och olika tips när det kommer till träning. Jag har själv använt mig av ett par "program" hon har på sin blogg där jag fick riktigt fin kontakt med respektive muskelgrupp.

...och Mauricio del Toro! I samtalet med honom tog jag för en tid sedan upp tanken att tävla, men att jag har åldern (32) lite emot mig. Mauricio gav mig precis det jag ville höra, att "Äh, 32 är ingen ålder, det är bara att köra!" Riktigt inspirerande att höra det från en person som honom. Även Mauricio tillhör Team Olimp Sweden och har en blogg med massor av inspirerande bilder kring formandet av kroppen. Kika gärna in på den också!

Både Maria och Mauricio är för mig perfekta förebilder när det kommer
till inställning och sätt att träna. Båda bär på fina meriter!

Coach

Har jag inte hittat ännu... Men jag kommer vara lite på jakt efter en som kommer att hjälpa mig att hitta nya infallsvinklar och nya moment i både vardag och träning. Ofta handlar det om detaljer som kan vara helt avgörande för att kroppen på absolut bästa sätt ska ta åt sig av det man gör. För även om jag själv känner min kropp bäst finns det personer inom branchen som bär på både kunskap och erfarenhet. Detta både vill och kommer jag behöva ta del av!

Anlitandet av en coach kommer att ligga något längre fram då jag nu känner att jag svarar bra på det jag gör, samt att det även är en ekonomisk fråga att ha en coach. Detta projekt kommer som sagt vara ett mål med "utgångsdatum" senast 2015. Men om det av någon anledning skulle vara möjligt tidigare kör jag gärna på det. I detta beslut anser jag att en blivande coach ska vara delaktig i som bättre kan stämma av vart jag ligger i min fysiska utveckling och förmåga att prestera på scenen.

Wish me luck friends!


/"Dave"

1 kommentar:

  1. Jag kan knappt vänta till du står på scen så jag kan peka och säga; "honom känner jag" :D

    Detta kommer du greja galant :)

    SvaraRadera