http://inspiredbydave.blogspot.se/search/label/Om%20mig

torsdag 29 augusti 2013

Ge muskeln fullständig uppmärksamhet!


Tips, påminnelser, delade erfarenheter och delad kunskap försöker jag verkställa och befästa genom att aktivt föra samtal och dela med mig av detta. Ett blogg forum är ett ypperligt tillfälle att både dela och befästa kunskap. Dock kan det för en person som mig själv, och även för många andra som regelbundet och strikt varje vecka spenderar ett antal timmar i gymmet vara saker som ses självklara. Men för att kunna inspirera, motivera och hjälpa andra anser jag att det krävs förståelse för de som inte har dessa timmar i detta ämne...


Muskeln ska kramas...
Maria Mollstedt, är fitness atlet och enligt mitt tycke en inspiration utöver det vanliga! Henne försöker jag följa så gott jag kan då hon i sin blogg bäddar in viktiga detaljer som för många fungerar som väldigt konstruktiva tips.

Det finns många fina detaljer att ta hänsyn till så fort vi tar steget innanför tröskeln till gymmet. Jag skulle här vilja kasta ljus över något som för mig är helt avgörande i momentet att hitta den där eftersträvansvärda kontakten med muskeln. Detaljen handlar som Mollstedt säger, att "muskeln ska kramas under anspänning", och att kramandet ska pågå någon sekund. Lätta sedan sakta och under kontroll på anspänningen. 
 
Har du inte gjort detta förut eller om du kanske bara glömt av det under en period tycker jag att du ska införa/återuppta det i din träning. Jag har många gånger talat om variation i träningen, och detta är absolut ett sätt att variera och få bättre kontakt med muskeln i fokus. Testa!
 
Kika in på Marias blogg! Risken är stor att du får med dig en ökad dos inspiration och motivation i bagaget...
/"Dave"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar