http://inspiredbydave.blogspot.se/search/label/Om%20mig

söndag 25 augusti 2013

Bästa på länge...

 
I onsdags fick jag en avi som jag inte hade en aning om vad det kunde vara. Då det inte handlade om leverans från Olimp var jag bara lite måttligt nyfiken vilken blev till att jag åkte ner för att hämta det först på fredagen...
 
När jag lämnade in avin och tog emot det gröna paketet och kände på det anade jag vad det kunde vara. Detta gjorde att jag inte kunde vänta tills jag kom hem, för att se om det var det jag trodde. Mycket riktigt efter att jag slitit upp paketet skymtade jag de röda bokstäverna DS. En riktigt positiv överraskning att få hem dessa böcker trots att utbildningen inte börjar förrän den 7:e oktober. Snacka om service! Stort tack för det DS Personal Training School! Känns riktigt bra att redan nu kunna grotta ner mig i allt som böckerna och kompendierna behandlar.
 
Helgen har varit en riktigt bra sådan. Det enda tråkiga är då att min fru arbetar som hon gör lite då och då på helgerna. Det blir lite mindre "familj" när det blir så, men man får försöka uppskatta den övriga tiden desto mer istället. Lördagen var jag riktigt inspirerande då jag var och kikade på thaiboxning med min kusin. Massor av krigare som tampades där uppe i ringen!
 
Idag söndag var det som vanligt ben på schemat. Det blev ett riktigt bra pass... Ett sådant där pass när man efter varje slutfört set på riktigt nästan kryper ur maskinen. Underbart!
 
 
Jag gillar benpressen skarpt (ovan på bilden), men det var lårcurlen som stod för den slutgiltiga "nedbrytningen" idag! Efter passet var det utmaningen trappan eller rulltrappan som väntade. Jag vet att jag alltid tar trappan ner efter dessa benpass, vilket ofta får vara beviset på att jag tagit ut mig ordentligt. Ja...beviset är just när det blir märkbart "bökigt" att ta sig ner då låren krampaktigt försöker hålla mig uppe. Återigen... Underbart!
 
Det är dessa stunder som jag känner att jag verkligen är dedicerad till träningen och livsstilen jag lever just nu. Pass som jag förut visste skulle bli tuffa kunde jag motstridigt ta mig an, för att nu mer och mer längta efter dessa, där jag vet att den totala nedbrytningen väntar!
 
Hoppas ni haft en trevlig helg vänner. Imorgon väntar för mig bästa tänkbara start på veckan med ett morgonpass, för att sedan hoppa på ett till pass tillsammans med min fru efter jobbet. Och kvällen kommer självklart avslutas med lite kvällsläsning kopplat till DS Personal Training School!
 
/"Dave"
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar