http://inspiredbydave.blogspot.se/search/label/Om%20mig

tisdag 13 augusti 2013

"Dave goes PT with DS"



Tack till DS Personal Training School

Det är mycket som händer just nu och jag säger det ur positiv bemärkelse! Jag började med att tala om drömmen att tävla och stå på scen. Och nu vill jag dela med mig av något som slår desto högre, och något jag velat göra under flera år men aldrig riktigt tagit chansen.

Det började för ca två veckor sedan med ett ganska långt och mycket inspirerande samtal med DS Head Coach David Samuyiwa. Nu får jag chansen på ett sätt som jag inte vill eller kan missa. Den 7:e oktober nu i år kommer jag genom DS Personal Training School få hjälp att inleda förverkligandet av denna dröm! Studierna kommer att ge mig Internationell licens som Personlig Tränare plus att jag på detta även lägger på en fin kostrådgivarutbildning, även denna från DS såklart.
 
David har även en vägledande roll som lärare under utbildningarna på
DS Personal Training School.

David Samuyiwa är ett av de mest välkända namnen inom hälso -fitness branchen och personlig träning.  Han har meriter som talar för sig själv där han bl.a är före detta engelsk landslagssprinter samt att han har över 15 års yrkeserfarenhet i det han gör. Men det var i samtalet med honom som jag tyckte mig förstå hans framgångar och varför han är där han är idag. Det var en mycket ödmjuk, inlyssnande och tillmötesgående person.

Jag berättade om mitt mål att försöka nå ut och inspirera människor, men även hur jag genom ökad kunskap i ämnet hälsa skulle få ännu större  möjlighet vägleda människor som är i behov av stöd kring både kost, träning och allmän hälsa. I det vi pratade om förstod vi varandra mycket väl där han bekräftade mina tankar och mina visioner.

Jag har hört via vänner och kontakter att DS Personal Training School erbjuder de bästa utbildningarna där en stor del av ryktet återkopplas till dess kompetenta, erfarna och kunniga lärare. jag tvivlar inte en sekund på att detta inte stämmer, men det ska bli riktigt intressant att själv få uppleva detta!
 
Utöver David och DS Personal Training School är det ett personer jag ytterligare vill tacka för denna chans. Det är min kära far som stöttar mig helhjärtat i detta! Min arbetsplats som ger mig ledigt för att fullfölja denna dröm där jag garanterat kommer se till att ge tillbaka sedan. Jag vill tacka ALLA er där ute som inspirerar och kämpar i både med och motgångar. Och till sist vill jag tacka min dotter som dagligen är en oumbärlig energikälla i allt jag gör och så även min fru Jessica, som dessutom står ut med hur min livsstil ser ut just nu och kommer att göra en tid framöver!
 
Nu ser jag med stora förväntningar fram emot den 7:e oktober, med uppstarten på utbildningen men även att få träffa David Samuyiwa! Återigen säger jag... Wish me luck!
 
/"Dave"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar