http://inspiredbydave.blogspot.se/search/label/Om%20mig

onsdag 14 maj 2014

På tal om fitness...



I förra inlägget, inför Fitnessgalan, tog jag upp begreppet fitness och hur dess innebörd står för överlevnad och förmågan att anpassa sig. Det jag ville påvisa var just att ämnet fitness är något som berör alla och hur ett event som Fitnessgalan kan vara en plattform för inspiration och motivation, framförallt för många som känner att de både behöver och vill hitta något som passar. Och då alltid med fokus att skapa progression i hälsan...

Folk runt omkring mig där jag stod i montern var väldigt måna om att kommunicera där det pratades mycket kopplat till just hälsa som jag nämner ovan. Jag kunde bara instämma när en efter en påtalade det roliga, att man såg variationen av människor som besökte galan. Det kan så klart vara känsligt när jag menar på att det ibland går att urskilja vilka individer som i en mindre skala intresserar sig för fitness och hälsa, men faktum är att det kan vara ganska påtagligt, inte minst i samtalen med dessa. Men det är just detta som jag vill lyfta, att det var så många härliga individer som sökte inspiration och motivation för att komma igång eller att få en extra skjuts i deras satsning mot bättre hälsa. Riktigt kul tycker jag och absolut något som bör vara en av de främsta anledningarna varför man har dessa galor och festivaler.


Seriös satsning

Det råder inga tvivel om att Fitnessgalan är en seriös satsning när det kommer till att få till ett event som i framtiden ska vara konkurrenskraftigt med Sveriges alla andra hälsoevents.

När jag ett par dagar efter detta Fitness sitter här för mig själv och går igenom lördagen och söndagen kommer jag fram till att det var ett par väldigt lyckade dagar. Förutom själva galan i sig så var det i samband med denna Nordic Grand Prix och självklart var mitt favorit moment Men´s Physique del i arrangemanget. Det enda jag fick se av detta var när vi stod bakom draperierna bakom "kulisserna". Bilden är hämtad från Fitnessgalans facebook sida och visar många atleter i fin form.



Till ytan sett går det inte att jämföra med Fitnessfestivalen, men sett till de individer och företag som var där anser jag att Fitnessgalan absolut får godkänt för sitt arrangemang. Jag tycker det var snyggt planerat även om det är en åsikt som kommer från mig som var något statisk i DS Personal Trainings monter. DS samarbetspartner Fitness For Men var på plats varpå chefredaktör Olof Jisborg med sin kollega Philip tittade förbi ett par gånger. Extra kul att är det helt klart att personligen träffa personer som man har eller har haft samarbete med. Jag får även tacka mina vänner Sandro och Pierre från alltomkosttillskott.com för lunchen under lördagen.

Bild hämtad från Fitness For Men på facebook


 
 
Summan av detta event är alltså väldigt positivt, både eventet i sig men där jag framförallt väljer att lyfta alla möten med de inspirerande personer som jag träffade. Ett par av dessa var mina kollegor i montern, Anter som med kort varsel kom och gjorde ett väldigt fint arbete. Sedan var det Daniel från Göteborg som kom att bli en ny vän. En person som jag har väldigt mycket gemensamt med där han liksom jag gör en satsning mot Men´s Physique. Han kliver upp på scenen desto tidigare nu på Alströmer i juni.
 
Vidare har jag hört att Fitnessgalan hyrt Globen tre år totalt där man redan börjat göra reklam inför 2015. Jag ser självklart fram emot detta och hoppas på minst lika många inspirerande möten, och att antalet utställare gärna utökas. För att vara första året ser jag bra potential för Fitnessgalan att växa allt mer varpå jag garanterat kommer att vara på plats nästa år, vare sig det blir som utställare såväl som besökare.
 
/"Dave"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar