http://inspiredbydave.blogspot.se/search/label/Om%20mig

torsdag 2 januari 2014

Låt det inte bli en överraskning...



Planering handlar om så mycket mer än inköp av livsmedel, tid tillägnad storkok, träningsupplägg, kostupplägg osv... Jag tror att många av oss som någon gång klivit över tröskeln till gymmet den första eller andra januari vet vilken syn som kan vänta. Alla nyårslöften som ska införlivas under det nya året...eller i alla fall de första 5-6 veckorna på det nya året ;)

Under denna period är det ett ganska markant ökad "social tillställning" på de flesta gymmen runt om i landet. Samtliga gymkedjor som jag varit på har visat på detta. Det går också att se i siffror hur både närvaro och nyteckningar av avtal stiger under denna period.

Det är väldigt många jag under åren hamnat i samtal med, som beklagar sig att det inte går att träna för att det är så fullt. Mitt främsta tips, som jag själv kommer att tillämpa, är att planera in så mycket tid i gymmet som möjligt under tidig morgon. Där jag tränar öppnar dom kl. 06.00, varpå jag också kommer se till att vara där så tidigt som möjligt, eller så pass att jag hinner med ett bra pass.

Nu är jag medveten om många på grund av olika omständigheter och livssituation inte kan tillägna denna underbara tidiga morgon på gymmet. Men detta suddar inte ut medvetenheten om hur det kan komma att se ut när vi anländer till gymmet under eftermiddag eller tidig kväll. Så, mitt andra tips är då... Ta med denna vetskap, och skapa en "bank" med så många övningar som möjligt för den eller dom muskelgrupperan ni tänker er för dagen. Försök att vara kreativa och låt er inte stirras blinda på att ni måste använda er av just "dom" tre bicepsövningarna.
Vill eller kan ni inte använda er av den ljuva morgonen, förbered er då att få en hel del sällskap, tillika utmaning att plocka fram det kreativa sinnet inne i gymmet! :)
 
/"Dave"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar