http://inspiredbydave.blogspot.se/search/label/Om%20mig

onsdag 15 januari 2014

Gourgen Gevorgyan


Denna del av bloggen var kanske den del som jag från början var mest säker på att jag ville ha med. Jag vill att bloggen till stor del ska vara en källa för inspiration, motivation och förmedlande av kunskap och fakta. Men i allt jag gör, och i allt jag tar upp här har sina egna källor till det jag nämner ovan. Därför vill jag lyfta denna person och lärare på DS Personal TrainingGourgen Gevorgyan.




Härligt gäng från DS. Från vänster, Mahsa, Shad & Gourgen
Gourgen har för mig varit en av de absolut främsta källorna till inspiration. Inspirationen riktar jag i första hand till den kunskap han besitter inom områden som anatomi och nutrition. Sedan är det en sak att besitta kunskap, men något helt annat att förmedla detta till en grupp studenter. Denna förmåga att förmedla detta på ett konstruktivt, inspirerande och motiverande sätt innehar personen som inlägget handlar om. De pedagogiska förhållningssättet gentemot oss studenter på DS Personal Training School imponerade på mig samtliga dagar av de tre veckorna då vi tillsammans, studenter och lärare, gjorde tiden till något mycket givande.

Jag minns att han tidigt påtalade vikten av att vi alla förstod ämnet vi behandlade för stunden. Var det någon av oss studenter som visade eller uttalade osäkerhet såg han till att redogöra momentet på ett sätt som passade just honom eller henne. Detta var något som var väldigt viktigt för honom, att vi alla var med i det vi gick igenom för att på bästa sätt sedan kunna gå vidare.
 
Kunskapen hos Gourgen är hämtad från bland annat Brunel University, en av Europas ledande högskolor inom idrottsvetenskap. Över 10 års erfarenhet av rugby, fotboll och tyngdlyftning är också del i hur han kunnat förvalta den teoretiska aspekten tillsammans med den praktiska för att på bästa sätt befästa kunskap. På samma sätt tänker Gourgen kring hans roll som lärare där den teoretiska och praktiska delen bör samverka och ligga så nära varandra som möjligt. Jag kan säga att jag personligen ser på detta på precis samma sätt just för att gynna inlärningsprocessen så mycket som möjligt.

Jag brukar ibland uttrycka mig att det mycket handlar om att placera sig, och vara bland människor som är bättre än en själv för att skapa förutsättningar att växa själv inom ett område. Och i detta fall kopplar jag dessa ord till just kunskap där det finns oerhört mycket att lära av denna imponerande människa. En annan stark anledning varför jag gärna befinner mig i samma rum som Gourgen är den att han är en av de mest ödmjuka personerna jag någonsin träffat.



Tack för inspirationen Gourgen! :)

/David

1 kommentar:

  1. Tjenare Pontus !
    Tänkte tipsa dig om fb-gruppen "killar som bloggar", det är som du hör en grupp där endast killar bloggar.

    Jag skapade som sagt den här gruppen för bara oss killar och det är för att det kan vara roligt för att dela med sig utav sin blogg. Men också för att jag tycker killar ska få ta plats mer i blogg världen, så därför kan det vara roligt med en gemensam grupp :)!

    Då får mer än gärna gå med och lägga till alla manliga bloggare du vet!

    Ha de gött

    Länk : https://www.facebook.com/groups/452221528198941/
    // Denkillen

    www.denkillen.colin.se

    SvaraRadera