http://inspiredbydave.blogspot.se/search/label/Om%20mig

söndag 6 oktober 2013

ConDence från Pure Labs!



Första känslan när jag såg att det vankades en PWO utan kreatin i, var nyfikenhet. Och för ett tag sedan landade den här hemma i Tumba genom en leverans från Sportkost. Det är ofta vi har en tendens att gå en väg som känns trygg bara för att det tidigare har fungerat. Dock gäller det, anser jag, att våga testa nya vägar för att nå progression i det vi gör.

Purus Labs har vågat ta klivet utanför muren och skapat en riktigt intressant PWO i ConDenseConDense är fri från DYE och fri från DMAA. Det första är ett mindre lämpligt färgämne och det sistnämnda är det är en förkortning på dimetylamylamin, ett ämne som ofta varit omtalat i produkter men som allt mer tas bort från marknaden. Att man inte tillsatt detta ämne är betryggande då det ses som hälsovådligt.
 
Men om vi nu går till det som talar för denna produkt. Purus Labs har använt sig av relativt "enkla" ingredienser för att utforma en kvalitativ produkt. Enkeltheter är hos många väldigt uppskattad där Klorid, Natrium och Kalium alla är viktiga element i framgången med denna PWO. Dessa har som syfte att stimulera nervernas funktion och säkerställa syra-balansen i blodet som senare ska ut i muskulaturen. Detta är även grund för ett bättre och mer gynnsamt näringsupptag när det behövs som mest.

Den ovan nämnda processen tillsammans med några av mina absoluta favoriter i Beta-Alanine som har effekten att styrka och uthållighet i muskeln tilltar. Den andra som även den är en favorit är Nitrat som med sin medverkan skapar en blodkärlsvidgande effekt vilket även det är till förmån i den så viktiga syretillförseln i muskulaturen. På senare tid har man kommit fram till att nitrat likt arginin är positivt i bildandet av kvävexid (NO). Men det som skiljer dom åt är att arginin behöver syre i processen att bilda NO. Nitrat däremot är inte i behov av syret i denna process. Träning är den aktivitet som mest skapar syrebrist i muskeln, varpå just nitrat som tillskott är ett utmärkt utgångsämne i bildandet av NO.

 
Förutom den fysiska fördelen som jag talat om, märkte jag även hur ConDense gav ett mentalt försprång, mycket genom att uppnå den effekten som den gjorde i form av synliga vener. Personligen upplever jag detta tillstånd både snyggt, motiverande och fascinerande!

När det kommer till kreatin som allt som oftast är en ingrediens i PWO:s, upplever många personer detta på ett mindre stimulerande vis. Utifrån det, och mycket annat, är ConDense en riktigt bra produkt för dom som inte önska möjlig viktuppgång och en vätskebindande effekt/känsla.

Ytterligare något som är vanligt förekommande i dessa produkter är koffein, och här är Purus Labs inte blyga. En portion av ConDense motsvarar 200mg. Jämförelsevis innehåller en kopp kaffe 100-130mg koffein. Det kan vara värt att nämna i sammanhanget då det finns personer som är känsliga för detta. Jag däremot upplever inga svårigheter kopplat till det...


Dosering

Rekommendationerna är en eller två skopor. Vid en skopa, som jag började med, motsvarar burken 40 portioner. Men efter ca 15 dagar utökade jag till två skopor för att se hur jag svarade på det, med huvudtanken att få ut ytterligare effekt. Den löser sig riktigt fint i vattnet och vad gäller smaker finns Island Punch, vattenmelon och äpple. Jag fick hem smaken vattenmelon som jag tycker smakade riktigt bra!

Jag tycker personligen att ConDense lever upp till mycket av det som förklaras kring den, vilket kan vara ganska sällsynt hos produkter på marknaden...överlag. Produktinformationen talar om att framkalla "extrem vasodilation", detta genom att höja kväveoxidproduktionen som jag berättat om ovan. Jag vet inte vad ni anser, men jag låter bilderna tala lite för sig själv... Ett tecken på sanning i produktens uttalande är just den vasodilation på magen på bilden nedan som jag mycket sällan annars upplever!
 
 
Och vid shopping på sportkost så glömmer ni inte att aktivera rabatt koden "dave" i kassan, som ger 10% på hela beställningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar