http://inspiredbydave.blogspot.se/search/label/Om%20mig

torsdag 26 september 2013

"Study buddy"




Nog för att mina böcker står för ett fint och framförallt nödvändigt sällskap i mina studier, men minst lika viktigt ser jag på omgivningen som står mycket för motivation och inspiration att på allvar sätta sig in i hur kroppen ser ut invändigt med muskulatur, leder, skelett m.m... Framförallt också hur den fungerar i olika moment, men även vad det ibland är som göra att det inte fungerar.

För ett litet tag sedan fick jag ett mail från en person som den 7:e oktober också kommer att inleda sin utbildning DS Personal Training. Jag fick en frågan som löd om det inte kunde vara lämpligt att ha kontakt gällande studierna fram tills det att vi sätter igång. För mig var det ett självklart alternativ och ett väldigt klokt sådant, då det ibland kan vara lite segt att komma igång. Jag måste säga att det har hjälpt en hel del då det är inspirerande och motiverande att ha någon annan med samma intresse och som då även läser den litteratur som jag läser. Men i första hand ser jag att det fungerar som en "pepp faktor". Så tack för peppen Anter!

Budskapet jag vill förmedla är att vara öppen för tillfällen som ger dig chans att utvecklas, "utveckling är kvalité" (kloka ord från Fitnessmat). Va inte rädd för att ta emot hjälp eller stöd från din omgivning om du känner att det kommer ge dig just utveckling. Utveckling sker till stor del under ödmjukhet och med ett öppet sinne... Ödmjukhet är således ett av de ord där innebörden är en avgörande faktor för framgång.

När vi ändå är inne på DS, vilket jag personligen är dagligen, så vill jag gärna ta upp att det just nu pågår en tävling där vinsten innefattar möjlighet till 50% reducerat pris på PT en utbildning! Mer om tävlingen hittar ni på DS Facebook sida...


/"Dave"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar