http://inspiredbydave.blogspot.se/search/label/Om%20mig

onsdag 31 juli 2013

Jordnötssmör...och framgång




Min favorit

Allting bör intas med måtta, vilket innebär både kunskap och erfarenhethet kring vad just det begreppet betyder. Just nu har jag ett dagligt kaloriöverskott där kolhydrater dominerar min kost. Jag har även ökat intaget av fett (observera, "rätt" fetter) bland annat för att stimulera kroppens mottaglighet av testosteron. Jordnötssmör är tveklöst mig favoritkälla för i detta och erbjuder fina fetter. Testosteron är en avgörande del i kroppens förmåga till muskeltillväxt vilket också är det slutgiltiga målet med kosthållningen just nu och en tid framöver. Jag räknar med ett par månader på detta sätt, men vi får se...


Rostat proteinbröd med 10g jordnötssmör (ca 1 tsk).
Detta motsvarar 2g protein, 2g kolhydrater, 5g fett.

Det är lite drygt sedan en vecka tillbaka som jag gått in i en fas där jag försöker lägga på mig muskelmassa, och då är bra kolhydrater och bra fetter viktiga ingredienser i kosten. Fetare köttprodukter och nötter är bra alternativ för att öka dessa källor. Givetvis är protein en viktig del det också! Det är för mig en ganska krävande, med otroligt intressant process i denna övergångsperiod att gå från ca 75g kolhydrater per dag till omkring 500-600g. Ändå lite lustigt tycker jag då jag anar att det är på detta sätt många normalt sett har sitt dagliga intag av kolhydrater. Hur som helst ger det ändrade förhållningssättet till kosten en märkbar skillnad i energin och visar sig även genom ett mycket bättre "tryck" i gymmet!



Att jaga drömmar

Jag har tidigare nämnt det, hur jag menar på att vi alla har individuella "recept" som fungerar olika för olika personer och just nu testar jag något som jag hoppas fungerar för mig. Jag upplever att min kropp svarat riktigt bra på det jag gör, men jag ändå i stort behov av vägledning själv för att få nya infallsvinklar och tips kring detaljer kring i hur jag på bästa sätt ska kunna forma min kropp. Varför jag talar om vägledning för min egen del hoppas jag kunna förklara lite närmare inom kort. Det är mycket positiva saker som händer just nu, kopplat till bloggen, vilket i sin bidragit till motivation och inspiration att ytterligare utveckla det jag gör. Jag skulle till och med våga påstå att det som sker just nu är "drömbetonade" saker. Dessa för mig drömbetonade saker är även det något jag kommer att gå närmare inpå så snart jag kan.

Det är många personer jag har att tacka detta för men det är framförallt min far och en mycket god vän  jag tänker på, som har lärt mig och fått mig att försöka jaga för att sedan fånga mina drömmar.
Ett stort tack till dig pappa och även till dig Joel!
/"Dave"





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar