http://inspiredbydave.blogspot.se/search/label/Om%20mig

tisdag 31 juli 2012

Rulltrappan? Nääää...

 

Beeeen!


Idag var det tänkt att få köra underbara Cirkel+ med Marika och Anroma Personlig Träning...men inte! Allt regn och hagel idag dränkte fotbollsplanen och dess konstgräs där vi under dessa pass befinner oss. Istället blev det ett helt galet benpass på gymmet!

Jag insåg efter en konversation med en vän och en inblick i träningsdagboken (mobilen) att det var tio dagar sedan jag körde ben. Så det fanns helt enkelt bara ben som alternativ på gymet idag. Det kändes riktigt bra innan passet och med Hydrate i flaskan kändes det nästan som det inte kunde bli annat än ett bra pass. Det blev det hårdaste och skönaste benpasset på flera år! Vet inte om ni känner som jag, kan hända att jag lite annorlunda i detta. Men under ett riktigt bra benpass, när jag verkligen känner att jag kan ta ut mig, gör det under seten ont i hela kroppen... Svårt att förklara känslan, men det liksom strålar och ilar samtidigt genom hela kroppen, blir lite lätt illamående också. Och jag älskar det!

När det var över och det var dags att åka hem ställdes jag inför ett underbart "test", att ta rulltrappan ner eller utmana trappan?

-Trappa?
-Rulltrappa?
-Näää...
-Trappa!!






Efter halva trappan var jag verkligen tvungen att stanna för att det inte skulle bli en riktigt ovanlig och obehaglig variant av lårgång resterande trappsteg. Precis vad jag innan passet önskade att jag skulle ge benen!

Sweeet!



3 kommentarer:

  1. Bra jobbat biff!
    Har dock lite svårt att förstå hur du inte kan gå igång på konditionsidrott.
    Efter jag läst hur du "älskar" när det gör ont

    SvaraRadera
  2. Tack Patrik och bra jobbat själv! Jag tycker det DU gör är riktigt starkt och imponerande!

    Ja, det enkla svaret på din kommentar är baserat på Mitt mål och det som då motiverar Mig. Jag arbetar med att forma kroppen så som jag önskar. Jag vill se hur kroppen svarar beroende på hur jag går tillväga. Eftersom målet är just att forma kroppren så är konditionsidrott inte ett alternativ eftersom den formen av träning har en nedbrytande effekt, det stör proteinsyntesen vilket gör att jag inte kan öka i muskelmassa lika effektivt. Så jag älskar när det gör ont när jag vet/hoppas att det för mig närmare det målet JAG har... :)

    SvaraRadera