http://inspiredbydave.blogspot.se/search/label/Om%20mig

tisdag 5 november 2013

Att komma igång igen...

 

Det känns skönt att komma igång igen efter en tids oregelbunden träning och även lite avvikande från planeringen när det gäller kosten. Absolut ingen katastrof, men ändå inte så som jag tänkt att det ska vara... Och ja, jag kan absolut liksom er hamna lite i svackor där jag får kämpa med att hitta tillbaka.

I detta fall är huvudfokus att hitta tillbaks igen. Jag känner att jag under tiden på DS Personal Training School helt enkelt var tvungen att fokusera på studierna vilket gjorde att träningen och till viss del kosten blev lite mindre prioriterat. Även om det ändå blev ett par pass under dessa tre veckor.

Mitt bästa tips att komma igång igen är just det jag nu tillämpar. Jag har en kalender i min telefon som jag gillar och som hjälper mig i min planering av träningen. Den heter HK-kalender och finns att ladda ner som app i telefonen, den är gratis. Nedan visar jag ett sätt att lägga upp och helt enkelt boka in träningen i din vardag.


Kan du så är det till fördel att göra de valda dagarna i stort sett heliga kopplat till träningen. Gärna i samråd med   din partner så att det finns en förståelse och en "överenskommelse" i detta. Jag menar på att det i längden kommer att leda till positiva effekter, att det kommer att gynna både dig och din familj genom en hälsosammare tillvaro.  Mindre sjukdagar, mer energi till aktiviteter, och något som många inte tänker på är att det kommer smitta av sig till människor runt omkring! 

I mitt fall har jag fler träningsdagar än exemplet ovan, plus att jag lägger in vilken/vilka muskelgrupper jag har på respektive dag. I detta ser jag helt enkelt till att följa min kalender för träningen. Det behöver inte vara det perfekta passet varje gång, men jag ser till att åka ner och göra det jag lagt in. Mitt sätt med min mängd och specifika muskelgrupper är absolut inte nödvändigt, det är bara något som passar mig. På samma sätt har Du något som passar Dig och din tillvaro. Men det gäller här att komma fram till vad och hur du vill lägga upp det. I somliga fall kan det vara värt att konsultera med en personlig tränare eller en coach för att hitta en lösning i detta.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen... 

Jag lovar att det kommer vara värt att lägga mer fokus på hälsan, men det handlar då om att ha tålamod och verkligen få uppleva fördelarna i detta för att förstå vad jag talar om!
 
/"Dave"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar